پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4060
-
الف
+

اختتامیه سومین دوسالانه کارتون کتاب برگزار شد

سومین دوسالانه بین المللی کارتون کتاب با تقدیر از از آثار برگزیده به کار خود پایان داد.

سومین دوسالانه بین المللی کارتون کتاب با تقدیر از از آثار برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش آی‌فیلم، علیرضا مختارپور دبیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کل کشور در مراسم سومین دوسالانه بین المللی کارتون کتاب اظهار داشت: کارتونیست امکان نامحدود دارد و می‌تواند بر اساس ارزش‌گذاری خود بر اشیا رنگ و اندازه بدهد. این هنرمند حتی در ترسیم افکار و احساسات هم با محدودیت مواجه نیست. البته موفقیتش بسته به خود او است. هنر کارتون تشابهاتی با شعر دارد و من راجع به این تشابه و تصویرسازی در شعر فارسی به غزلیات مولانا اشاره می کنم. البته منظورم فقط صفت تشخیص در ادبیات نیست.

مختارپور گفت: شعر از مقوله سخن است و سخن با سمع و سامعه کار دارد. اما مولانا خود را آینه می‌داند. آینه را باید دید و اشعار را باید شنید. مولانا در این زمینه راه حلی متناقض نما ارائه می‌دهد: «دیده شود حال من ار/چشم شود گوش شما»

در این مراسم 8 نفر از برگزیدگان سومین دوسالانه کارتون کتاب معرفی شدند که طی آن دارکو درجویچ از مونته نگرو مقام اول، سامان ترابی و اکبر تراب پور از ایران به ترتیب مقام دوم و سوم این دوره را به دست آوردند.
همچنین در این مراسم آجیم کراسنیکی از کوزوو، مجمیر میهاتوف از کرواسی، عاطفه یاریان، احسان گنجی و جابراسدی از ایران شایسته تقدیر شناخته شده و جایزه خود را  از دست دبیرکل نهاد دریافت کردند.

سومین «دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب» در مرحله نخست، میزبان783 هنرمند از 74 کشور بود که با 2130 اثر در این رقابت کتاب‌محور، شرکت کردند. داوری مرحله نهایی نیز با حضور 208 اثر برگزار شد.

گفتنی است، رونمایی از کتاب سومین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب از بخش‌های ویژه این مراسم بود که با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انجام شد.

پس از کارتونیست‌های ایرانی، هنرمندانی از کشورهای ترکیه، اندونزی، برزیل، هند، صربستان و اوکراین به ترتیب فعال‌ترین شرکت‌کنندگان این رویداد فرهنگی بوده‌اند.

ص گ / ح ی

نظر شما
ارسال نظر